یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۱۵:۵۱

گردشگری قشم در انتظار جام جهانی 2022 قطر است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جام جهانی 2022 قطر فرصتی مناسبی برای معرفی توانمندی‌‌های گردشگری ایران به دنیاست و باید از این رویداد بزرگ ورزشی برای بهره برداری اقتصادی و گردشگری استفاده کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایسنا، سیدمحمدامین جعفری حسینی در نشست هم اندیشی دانشجویان جزیره با مسئولین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: باید برای این اتفاق بزرگ ورزشی که میلیون‌‌ها گردشگر را به خاورمیانه ‌‌می‌کشاند برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم سهم خود را از گردش مالی این رخداد به دست بیاوریم. وی با بیان رشد سریع کشور مالزی در صنعت گردشگری، افزود: مالزی با تکیه بر تاکتیک‌‌ها و تکنیک‌‌های دانش محور در کمتر از 20 سال جهش چشمگیری در گردشگری داشت و ما هم باید از این تجربه‌‌ها درس بگیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم استفاده از توان دانشجویان در مستندنگاری اقامتگاه‌‌های بوم گردی را نخستین قدم در هم افزایی راهبران گردشگری جزیره و جامعه دانشگاهی دانست. وی ادامه داد: هم اکنون 53 اقامتگاه‌‌های بوم گردی در جزیره زیبای قشم به گردشگران خدمات ارائه ‌‌می‌کنند و به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعدادی از این اقامتگاه‌‌ها جزو استانداردترین اقامتگاه‌‌های ایران هستند. جعفری حسینی بیان کرد: با این وجود دانشجویان ‌‌می‌توانند پس از شرکت در کارگاه‌‌های آموزشی و بررسی میدانی اقامتگاه‌‌ها به ما کمک کنند تا تمام این مراکز با استانداردهای روز دنیا منطبق کنیم. وی ادامه داد: پس از اقامتگاه‌‌های بومگردی، کیفیت ارائه خدمات در هتل‌‌های جزیره هم باید به استاندارد بین المللی ارتقا پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یکی از اتفاقات مثبتی که نوروز امسال به وقوع پیوست افزایش مدت زمان ماندگاری مسافر در جزیره بود. وی اظهار کرد: مدت زمان حضور مسافر در جزیره پارسال یک و 9 دهم روز بود در حالیکه این مدت در نوروز امسال به چهار و هشت دهم روز رسید. به گفته جعفری حسینی این آمار بر اساس فاصله میانگین ورود و خروج مسافران در فرودگاه بین المللی قشم و خودرو‌‌ها در اسکله لافت- پهل تهیه شده است. وی ادامه داد: افزایش زمان نگه داشت گردشگر در جزیره موجب چرخش بیشتر چرخ اقتصاد ‌‌می‌شود و البته برای تحقق این موضوع باید زیرساخت‌‌های لازم فراهم باشد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم مشارکت دانشگاهیان را راهگشای توسعه گردشگری مبتنی بردانش به عنوان موتور محرک چرخ اقتصاد جزیره دانست.

وی ادامه داد: مشارکت دانشجویان و استادان دانشگاه در توسعه گردشگری علاوه بر ایجاد دانایی که منجر به افزایش بهره وری و ارزش افزوده در این صنعت ‌‌می‌شود به حفظ محیط زیست هم کمک ‌‌می‌کند. حسینی جعفری گفت: گردشگری مبتنی بر دانش به عنوان یک صنعت سبز و بدون آلایندگی در جهان شناخته شده و سفره‌‌های مردم را پررونق ‌‌می‌کند، توسعه آن باید به صورتی باشد که آسیبی به طبیعت وارد نشود و این سفره‌‌ها را به حفره تبدیل نکند. نشست هم اندیشی دانشجویان و استادان دانشگاه جزیره با مسئولین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با محوریت« نقش دانشگاه در توسعه گردشگری جزیره» صبح امروز در مرکزبین المللی رشد قشم برگزار شد.



  کد خبر : 3560
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :